Wij nemen u het werk uit handen!

Dienstenbedrijf Bredene – Oudenburg – De Haan (BOD) is een dienstenchequebedrijf dat in januari 2005 werd opgericht door de PWA-, OCMW- en gemeentebesturen van Bredene, Oudenburg en De Haan. Door samen te werken met de lokale gemeentebesturen en het verlenen van kwalitatieve diensten is BOD in korte tijd uitgegroeid tot een belangrijke onderneming in de regio. Inmiddels stelt BOD meer dan 300 werknemers tewerk.

Gezinnen uit de regio kunnen een beroep doen op onze diensten en dit voor slechts 9,00 euro per uur (6,30 euro na maximale belastingaftrek).


BOD is actief op vlak van huishoudhulp en beschikt ook over een strijkatelier. Om de kwaliteit van onze dienstverlening te garanderen werken wij enkel met vaste medewerkers die binnen het bedrijf opgeleid en begeleid worden.
Uitstekende dienstverlening op maat is onze sterkte. Wenst u hulp voor 3 uur, 4 uur of meer, één maal per week of meerdere malen per week ? Wij zoeken steeds naar de beste oplossing.
Wij zijn iedere dag te bereiken van 08u00 tot 17u00 en beantwoorden graag al uw vragen.
Dienstenbedrijf BOD – Duinenstraat 108 B – 8450 Bredene – email: info@bod-cvba.be
Thuishulp: 059 80 74 26 – Strijkatelier: 059 80 70 80

Wat doen we

Particulieren uit de regio kunnen een beroep doen op onze huishoudhulpen voor de volgende huishoudelijke taken:

  • afstoffen, stofzuigen, vloeren dweilen of schrobben, schoonmaak van bereikbare vensters en ramen, onderhoud van sanitair.
  • gelegenheidsonderhoud van deuren, kasten, koelkast, oven, diepvries en de stoep in de onmiddellijke nabijheid van de woning;
  • koken, strijken en kleine naaiwerkjes, boodschappen doen;

De taken mogen alleen in de persoonlijke woonruimtes van particulieren uitgevoerd worden. Onderhoud van professionele ruimtes, winkelruimtes of gemeenschappelijke delen van appartementsgebouwen is niet toegelaten.
Het gebruik van dienstencheques voor het poetsen van tweede verblijven is toegelaten voor zover de betaling gebeurt door de gebruiker van het tweede verblijf. Deze gebruiker kan uiteraard ook de eigenaar zelf zijn.

Hoe werkt het?

Huishoudhulp wordt verleend in blokken van minstens 3 uren of meer wekelijks of om de twee weken. Op welke dag u hulp wenst kunt u zelf bepalen. Om de wachttijd te verkorten is het beter dat u meerdere keuzes opgeeft.
U krijgt een vaste huishoudhulp toegewezen die steeds op het afgesproken tijdstip bij u langskomt. Zij komt eerst even kennismaken vooraleer zij van start gaat.


Hoe een huishoudhulp aanvragen?

U kunt ons contacteren via telefoon, mail of via deze website. Wij streven ernaar om uw aanvraag binnen de 1 à 2 weken af te handelen.

FAQ

  • te laat afbellen of niet aanwezig zijn op de dag dat uw thuishulp langskomt. Wij vragen om minstens 1 week op voorhand te verwittigen.
  • de thuishulp minder uren laten werken dan overeengekomen omdat er geen of te weinig werk is

Wanneer uw huishoudhulp door ziekte niet kan werken, dan wordt u op de hoogte gebracht door onze planning. Indien u vervanging wenst dan kunt u dat melden. We vragen echter uw begrip voor het geval we niet onmiddellijk voor vervanging kunnen zorgen.

Al onze medewerkers zijn verzekerd voor arbeidsongevallen op het werk en van en naar het werk. BOD is ook verzekerd voor Burgerlijke Aansprakelijkheid, dit wil zeggen voor schade die zij veroorzaakt hebben. Ingeval van schade dient u onmiddellijk contact op te nemen met de verantwoordelijke Ann Lambert op het nummer 059 80 74 26.

Er is geen collectief verlof. Uw huishoudhulp zal u tijdig inlichten wanneer zij vakantie neemt. Indien u tijdens haar afwezigheid beroep wil doen op een vervangster dan kunt u dat melden aan de planning op het nummer 059 80 74 26.

Al onze medewerkers zijn vast in dienst. Dit betekent dat ze het hele jaar door bij u langskomen, behalve op bovenstaande feestdagen of brugdagen. Indien u op een bepaalde dag(en) geen hulp wenst dan dient u dat tijdig te melden (minimum 1 week op voorhand) aan de planning op het nummer 059 80 74 26.

Wij bieden
Dienstenbedrijf BOD draagt kwaliteit hoog in het vaandel. Binnen ons bedrijf streven wij continu naar de perfecte balans tussen kwalitatieve dienstverlening, tevreden werknemers en tevreden klanten. BOD stelt gemotiveerde mensen te werk die een professionele, discrete, betrouwbare, en verdraagzame houding aannemen tegenover klanten en collega’s.

Onze doelstelling

  • Tewerkstelling creëren
  • Betrouwbare en kwalitatieve diensten aanbieden
  • Tevreden klanten
  • Tevreden werknemers

Hoe willen we dit bereiken Om onze doelstelling te realiseren werken we continu aan het optimaliseren van onze dienstverlening. Kandidaat werknemers worden altijd grondig doorgelicht en getest voor zij in dienst treden. Wij werken enkel met vaste medewerkers die continu begeleid en opgevold worden door onze interne joabcoaches

Maak duidelijke en correcte afspraken met uw huishoudhulp. Stel samen een haalbaar werkschema op waar u zich beiden in kunt vinden. Wij weten graag wie onze klanten zijn en wat ze van ons verlangen. Hebt u vragen of bent u niet tevreden ? Wij zijn dagelijks bereikbaar van 08u00 tot 17u00 op het nummer 0529 80 74 26. Onze medewerkers staan u graag te woord.
Hier kan u de modelovereenkomst in pdf-formaat raadplegen.